CERCAVORES AL PIC ESPADÀ

Cercavores (Prunella collaris)


22.12.09.- Algímia d'Almonesir, Alt Palància, Castelló.


Volía contar-vos la meua experiència al aquest pardalet: el cercavores (Prunella collaris).

Mai havia vist a aquesta au i a mes vaig decidir intentar fotografiar-lo, ja que pel que coneixia de l'animalet era prou confiat i sabía a on buscarlo: a la punta del pic Espadà a 1.083 metres on esperava que pareixiria.

Be, el diumenge pujarem un amic i jo fins a dalt ( al voltant de 20 minuts des de la pista forestal) amb un fred que pelava i encara alguna cosa de neu i gel pel camí. Quant el meu amic als deu minuts d'arribar comencava a queixar-se de que el cercavores no apareixia... aparegué. Mai he vist un pardal tan confiat, vaig fer-li fotos amb el 400 milimetres. Es va acostar tan que en algunes ocasions el meu objectiu que te el enfoque mínim a 3'5 metres no pugue enfocar-lo. No solament aparegué per allí el cercavores sino almenys 30 senderistes els qual no cabien allà dalt (el pic a voltes pareix una romeria de la gent que puja) pero ell no es inmutà i continua per entre els matolls i les roques. Despres de estar-hi 25 minuts el meu amic i jo baixaren. Es la primera volta que intente veure i fotografiar una au que no havia vist mai i que per referencies i les guies ho aconseguixc. Adjunte una foto testimonial.

Missatge de Juan A. G. Pertegaz al FORUM SVO Aus.
Foto de Juan A. G. Pertegaz, FONS FOTOGRÀFIC SVO